Kiie ♥

Alla inlägg under januari 2010

Av Kiie - 6 januari 2010 09:57

Hej och godmorgon♥

Hoppas ni alla har sovit bra, själv sov jag bara några timmar för jag somna som sagt direkt när jag kom hem igår. Sov till 2 någonting men i alla fall så fick jag höra nyss av pappa att min ridlärare ringde och sa att hopptävlingen blev inställd, IGEN fast det är lugnt, har ju ont i ögat, är deprimerad och så. Jag hatar att ta ögon salvan, som det heter. Det svider as mycket när man tar i det men det blir bättre.

 Jag tänker bara slappa idag och typ skriva på bloggen om det händer något intressant (= Ska kanske baka scones eller något idag, fast jag vet inte issåfall blir scones med plommon marmelad och apelsin juice och/eller te eller choklad min frukost ;) Vad blir eran frukost? Har ni några planer för idag? Kommentera ;D ♥
Ha en bra dag ;)♥

Btw, har målat så har färg ÖVERALLT ;o Har på armana, händerna, ansiktet och på kläderna ;P Och lite går inte bort heller xP

  

Av Kiie - 6 januari 2010 07:32

Miracle Happy Day - Aki Toyosaki

Japanska;

Let's go! Oh!
Yeah! Oh!

sotto sotto soba ni imasu
soyokaze no you ni
shun to suru namida nante
kawakaseru you ni

poketto no naka no
chiisana negai ha
anata no egao dakara

Yeah!
hashire hashire motto hayaku
kanashii koto atta toki mo
kakete iko u kono michi o
chizu nante itsumo kokoro ni aru

ashita ha happy day
kirari mirakuru happy day

kyuunto kyuunto sabishii hi ha
aozora o miyo u
pikkapika hikari no tsubu
maiorite kimasu

ohisama no kureru
genki o ippai
anata ni watashi taku te

Yeah!
tonde tonde sukippu de
hare ta mirai ai ni iko u
senobi o shite miage tara
mabayui kibou ga itsumo mieru

itsu demo happy day
kirari kirameki happy day

anata no yukusaki
tsuiteiki tai na
shiranai sora no mukou

Yeah!
hashire hashire motto hayaku
kanashii koto atta toki mo
kake te iko u kono michi o
chizu nante itsumo kokoro ni aru

tonde tonde sukippu de
hare ta mirai ai ni iko u
senobi o shite miagetara
mabayui kibou ga itsumo mieru

ashita ha happy day
kirari mirakuru happy day

Engelska;

Let's go! Oh!
Yeah! Oh!

Quietly and secretly, I’m by your side
like a gently breeze.
No need to shed tears,
wipe them away.

The small wish
in my pocket
is your smile!

Yeah!
Run run faster and faster!
Run even when you meet sadness,
run through this road.
No need for a map, it’s in your heart!

Tomorrow will be a Happy Day!
A glittering Miracle Happy Day!

During sad sad lonely days,
stare at the blue sky!
A glittering and sparkling Seed of Light
will flutter onto you!

At sunset
I want to pass on to you
lots and lots of happy energy!

Yeah!
Fly fly with a single skip
and meet a fresh and clear future!
If you stretch and look up,
you’ll always see a dazzling sparkle of Hope!

It will always be a Happy Day!
A glittering Miracle Happy Day!

I want to arrive
at your destination
lying beyond an unknown sky!

Yeah!
Run run faster and faster!
Run even when you meet sadness,
run through this road.
No need for a map, it’s in your heart!

Fly fly with a single skip
and meet a fresh and clear future!
If you stretch and look up,
you’ll always see a dazzling sparkle of Hope!

Tomorrow will be a Happy Day!
A glittering Miracle Happy Day!

Av Kiie - 6 januari 2010 02:22

Hej alla ;)
Jag skulle åka till farmor, men  pappa skulle jobba lite på sjukhuset innan(han är inte läkare utan data tekniker) och det tog ett tag så jag och syrran fikade i cafeterian(2 mackor och en typ bulle med en trocadero tog jag) och sen typ kom pappa och då gjorde pappa det sista och jag och syrran fick en chokladboll av en snäll människa xP Dock var jag redan mätt men vill ju bli bagare så det va lugnt ahahahah x) (Älskar tårtor, godis och sånt♥) Sen när pappa var klar titta en läkare på mitt öga och jag fick salva sak som man skulle ta, gör VÄLDIGT ont och det känns inte bättre för man tagit skiten så tröstar mig med juice och macka nu. Dock ska jag ta det 14 ggr till *dör* För ska ta det i en vecka 2 ggr om dan.

Fick 2 paket tuggummi när vi köpte medicinen till ögat ;)
Sen åkte vi till farmor, och fika igen där xP Men då fanns det bara plats för 1 glas apelsin saft och påfyllnad med vatten så det blev som 1½ glas saft och en blåbärssnitt  ;) Farmor pratade om farfar och va nära på att nästan gråta... :C

Sen handla pappa och syrran och jag satt kvar i bilen(höll på att somna men va askallt) och när jag kom hem såg jag på one piece tills jag somna i några timmar och när jag vakna dog jag 1 droppe av medicin saken till ögat och borsta tänderna och det gjör asont börja nästa gråta, och påtal om gråta så har min ena sköldpadda dött ;C Fan ;C Saknar han jätte mkt ;C ♥


Hoppas eran dag har vart bra.

  


Av Kiie - 5 januari 2010 08:06

Hej ;) ♥

Förlåt att jag inte skrev något mer igår. Sov inget på natten och sen skulle jag till stallet och efter en heldag i stallet blire kallt, och mna blir tröttare än någonsin och *trumvirvel* somnar direkt. Tänkt skriva när jag kom hem, men dt kunna jag inte ;P Han inte ens äta något på hela dagen så jag sitter här med en baguett, fanta och iskall choklad som kallna för att jag fått så många kommentarer att svara på ;) Fan vad glad jag blev <33 det var kanske 10 stycken och det är jätte kul, verkligen för det är rekord ;) Jag vakna vid kl 6 idag på morgonen och somna vid 5-6 igår gud va länge ;o Iaf känner mig utsövd för första gången på länge, men en sak till ;C Jag har fått en vagel på ögat och det gör as ont och ser lite halvdåligt och jag ska tävla imorrn ;C Och så har jag katter som ligger och fräser åt varandra ;o Jaja det kan kanske bli värre, men inte just nu ;) Är glad ändå ;)

I stallet igår red jag Shakira, det var verkligen länge sedan ;) Julle är på ridläger ;C;C Vill inte att han ska va det *ego* Men fick träffa han igår iaf ;D;D Fast hann inte hälsa på honom mer än 2-3 ggr för jag hade fullt upp ;) Jag längtar verkligen tills imorgon ;) Ska bli så himla kul att hoppa på Julle men är inte bara lite nervös utan mkt, är ju bara andra gången jag tävlar... Men har tävlat på 40cm med Julle på en clear round och fick pris, så veet att det inte är så farligt och jag längtar till skillnad från förra gången när jag inte ens valde själv att jag ville vara med ;) ♥ Älskar Julle ♥ Jag är verkligen stolt att jag tävla minst en gång innan 2010, det var mitt nyårslöfte faktiskt och jag börjar 2010 med att tävla ;) Är så sjukt glad faktiskt trots allt som har hänt(och händer) ;D Ska ner och värma chokladen och sen ska jag äta vidare och kanske kolla på film samtidigt. Har 2 inspelade på tvn som jag borde se ;) Ska nog se någon av dom(En av dom är lite av en favorit film jag sätt på datorn en gång och den andra värkade bra på reklamen och jag ville se den men det var nått annat samtidigt som resten av familjen ville se eller va det va så spela in den så dom fick kolla klart)
Btw, glömde skriva om nya headern jag gjorde i paint(suck har inget annat på nya laptopen). Tycker det är simpelt, kanske lite för simpelt om man tänker på alla andra bloggar som har jätte snygga i photoshop och det tom lite fel på bredden, den blev några pixlar för liten så fixa det med lite mer svart på höger sidan så ser lite konstigt ut men tror den kan vara så ett tag ;) Vad tycker ni annars om den? ;)


  

Av Kiie - 4 januari 2010 11:25

Hej hej ;) ♥☻

 Nu byter jag till Kiie.bloggplatsen.se i stället för Thelittlesecret.bloggplatsen.se som jag hette förut för att det är lättare att komma ihåg och kortare att skriva ;) Tror både ni och jag kommer tycka detta är bättre framöver ;) ♥

  


Av Kiie - 2 januari 2010 19:23

Hej hej alla läsare ;)

Sitter och äter ris med curry och kyckling nu ;) Skulle igentligen ha ätit sushi idag men enda stället som säljer sushi där jag bor va stängt ;C  Så blev den andra kina resturangen. Jag har ätit 1 friterad räka, några friterade kycklingar och sen tröttna jag och tog curry med kyckling till riset ;) Jätte gott ♥ Vad har ni ätit idag? ;D Kommentera ;)

Sov till 16:00, somna vid 7 på morgonen så är det första jag ätit, men går ändå segt. Fast det går alltid segt för mig xP

 Jag ska äta upp och duscha sen kanske jag skriver något mer eller något ;)

Jag har på mig en rutig kjol och en svart/rög randig tröja eftersom jag ändå inte har vart ute ;) Men det är inget speciellt så tänker inte lägga upp nå bilder ;D Fast kjolen är en utav mina favorit kjolar efter min svart/röda ;D


  



Av Kiie - 1 januari 2010 23:18

         Just nu...♥

Just nu sitter jag och myser med musik, skriver blogg inlägg och annat och med varm choklad, eller Cocoa Fantasy som det heter som ja, är som oboy men mer 'vuxen' smak och man har vatten ist för mjölk, fast det är mjölkpulver och socker i pulvret. Det är jätte gott, fast med 2 potionspåsar ;D

Här kommer några bilder  

 

Muuuums ;D Man ser min 3 i twilight serien, fast på svenska då ;)

 

 

Mums ;D

Halvstökigt rum xO

 

  

Fråga mig

0 besvarade frågor

Antal premunanter via bloglovin:

bloglovin

Facebook

Don't be shy, ask anything you can imagine

Select Language

Gästbok

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

-

RSS

Nyheter

Pinga Frisim

Skapa flashcards