Kiie ♥

Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Kiie - 14 februari 2010 20:46

Hej igen!

Igår när jag va i stallet så blev det fel, nån annan skulle rida Julle så jag fick rida Bert. Han va ASPIGG! Men det gick jätte bra att rida, men han blev rädd(persegännera eller hur det nu kan stavas åkte ner, venne om det va min syrra och hennes kompis som hade ner de eller om dom åkte ner av sig själva) så han börja skena jag tappa vänster stigbygel, bara för att jag hade all vikt på höger för att jag skulle få honom att svänga så det inte blev mer problem . ´

Taghes och Morris fodervärdar red också, och jag ville inte rida in i dom ifall det skulle hända något för då hade det vart mitt ansvar.

Dom hade haft lös hoppning så det såg ut som det hade vart race där, och det hade det ju kind of. Dom andra var på volt, och jag va där i spåret så jag svängde in på spåret och försökte lugna honom. Efter det galoppera jag 1-2 ggr till och trava och skritta av sen. Jag gjorde mycket halter vid bokstäverna för att få honom lugn och fin så han inte stressa upp sig ännu mer.

Ha det bra och ta hand om er // Kiie ♥

Av Kiie - 14 februari 2010 20:25

Först vill jag säga hej, det andra jag vill säga är: Ledsen att jag inte skrivit, om det är nån som läser rewgelbundet menar jag men det är det väl inte antar jag ;)

Jag har inte haft data som sagt, jag skrev ett inlägg, och internet dog när jag skulle skicka det. Jag balla ur och orka inte riktigt då xP Sen har jag ju haft fullt upp med allt Vart i stallet alla dagar utom måndag och tisdag den här veckan. Och på måndagar och tisdagar har jag ju tennis så jag har fullt upp hela tiden, men har ändå för det mesta ändå inget intressant att skriva.

Igår shoppa jag lite underkläder och smink på lindex - det  var special erbjudande på smink så klart man passar på. Köpte den nya mascaran som gör att man når alla fransar, den nya foundation second skin eller varen heter och en ny kajal såndär som man kan skruva på. Sen köpte jag 2 bhar, en rosa som jag köpt förut men den va i fel storlek(tog två som jag prova och råka hänga tillbaks den som passa så syrran fick den att växa i) så köpte den i rätt igår, en blå/vit och trosor till den och så ville jag verkligen ha ett bara söta svarta trosor men det va ta 3 och betala för 2 så köpte 2 boxer trosor också. Ena va många ränder i olika färger och den andra va också randig, men den va rosa/vit randig. Jag hade friluftsdag i fredags, jag hade ridning. Jag red Gräns Rasmus det var kul <3 Vi hade markarbete i både trav och gallop. Det var så himla kul <333 Det gick så fort i galoppen och jag kände mig så duktig, för Rasmus är rätt seg och jag använde knappt spöt, kanske 2 ggr bara. 3 kanske det var ^^ Efteråt fick jag sjuss hem av pappa, efter att ha väntat typ en timme kasnke men det gjorde inget för vi skulle sjussa hem en kompis också så vi hade jätte kul medans vi vänta. Vi läste häst tidningar och så ^^ Sen när pappa kom skulle vi till barnenshus för vi skulle köpa en sak till Zarah(Min 7 månader gamla lillasyster) och jag köpte 2 filmer, sleepy hollow och Charlie and the chocolate factory(kalle och choklad fabriken på svenka men engelska är bäst), både med Johnny Depp som jag ÄLSKAR som skådespelare <3333 Älskar han som Sweeney Todd, Willy Wonka, Jack Sparrow och Crane <33333 Jag köpte förresten en klubba också. Filmerna koste 99kr för 2 st så ni gissar rätt, klubban kosta faktiskt 1 krona för fick 100kr av pappa x) Min kompis köpte förresten godis, det ville jag med. Men köpte godis sen, och dagen efter med ^^ Alltså igår <3 Jag älskar godis ^^ Jag har läst mangan Antique Bakery(bara första boken), sätt animen och filmen 1-3 ggr xP  Ser om animen nu ^^

Ha det bra ♥♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Antal premunanter via bloglovin:

bloglovin

Facebook

Don't be shy, ask anything you can imagine

Select Language

Gästbok

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

-

RSS

Nyheter

Pinga Frisim

Ovido - Quiz & Flashcards