Kiie ♥

Direktlänk till inlägg 20 mars 2010

Hur det gick att rida i torsdags och igår och dagen.

Av Kiie - 20 mars 2010 20:01

Hej :) 
I torsdags gick det bra att rida, för att vara första gången jag red Miller.  Visste att han är pigg och så, men inte så stark och känslig så han va rätt svår riden men bra gick det ju efter allt. Kul var det också. Vi jobba bara på sittsen(sitta ner i trav) och på volter.

Igår börja jag ju i en ny grupp. Det gick bra, jag skulle egentligen ha Bert, men det blev Nicco för en annan skulle ha Bert. Nicco va redan klar så det va bara att göra i ordning stigbyglarna i rätt längd och sitta upp(Lättare sagt än gjort för jag va tvungen att fråga om sockerbit och en som höll i honom åt mig). När jag va uppe börja jag skritta. Sedan trava vi och sedan skritta vi igen, då gick Jessica(Min ridlärare) igenom banan. Det va 8 hinder, banan va rätt lätt när man lagt banan på minnet. Fast på 4 hindret stanna Nicco tvärt så jag ramla av. Jag ramla rätt i ett hinder haha xP Måste ha sätt kul ut. Minns inte så mycket men jag tänkte: Måste släppa tyglarna så inte jag drar Nicco i munnen och det andra va: Vart är Nicco? Han stod framför hindret, han hade inte rört sig en millimeter. Jag tog tyglarna. Då kom alla föräldrar och min ridlärare och fråga om jag gjort illa mig. Jag bah foten gör lite ont, då hörde min ridlärare fel: Slog du huvudet? Jag bah haha nej foten. Jag satt upp igen och tog det hindret igen och gjorde klart banan. Jag minns hur bra det kändes, alltså hur jag 'älska känslan att flyga över hindren, det va kul och jag va inte det minsta rädd. Bara hur det skulle bli med foten (aa) Jag ställde mig bredvid tjejen som red Bert(Jag har gått med henne i skolan i flera år men vi va i ''två' grupper. De coola och dom mindre coola, gissa vilken jag va i? Just det. Jag va med dom mindre coola, och det hände mycket dom åren men det är inte viktigt längre, även om det gjorde mig fucked up. I alla fall blev glad när hon i alla fall fråga om det gick bra, jag bah ja jag har lite ont i foten bara. Min ridlärare fråga samma sak. Jag tog ut fötterna ur stigbyglarna och rörde på tårna och leden, Aj aj gjorde det.

Jag kolla på alla som hoppa, det va många som va mycket duktiga. Jag va den ända som ramla av (aa)

Sen skulle vi trava, jag prova lite. OMG! Fan vad ont det gjorde xO Jag gick in i mitten. Min ridlärare fråga: Gör det så ont att du gråter? *jag skratta* Nej ahaha xP(Egentligen va det nära att jag grät men det behöver ju inte folk veta xP Ibland när det gör ont, skrattar jag ist, det är så jag är xP) Hon bah du skrattar. Då skratta alla åt... med mig xP Hon sa att jag typ är hennes favorit för att jag tuffat till mig och blivit bättre xP Jag har fått ett sjukt bra självförtroende i ridning nu. Jag har tävlat 2 gånger, i vanliga fall hade jag aldrig gjort det. Eller det hade jag, jag gjorde ju det men om det inte vart på ringnäs så hade jag nog aldrig gjort det.

Mycket glad att jag börja rida här, känns som i alla fall någon vet att jag i alla fall kan lika mycket som andra, eller i alla fall kan blir lika bra som andra.

Jag har ett skåp i stallet nu, perfekta platsen (A) Längst in i ett hörn, perfekt för mig tycker jag :D 

Min fot är antagligen stukad, kan stödja på den men ont gör det när jag rör på den.


Idag har jag bara tagit det lugnt på grund av foten, + att det är ju helg :D Läst böcker, vart på internet, musik, sätt på anime och läst manga. Har såklart ätit lite choklad och druckit dricka. Åt även tacos när jag vakna :D Sitter och äter tortilla bröd med tacosås stark på :D (aa)

Ha det bra // Kiie

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kiie - 10 mars 2011 23:15

HEEEEEEEEEEEEJ (: Borde inte folk sova nu? Nja inte när man har saker att göra, som tex att skriva detta inlägg och packa till imorgon (y) Jag ska nämligen åka till en 'kompis', vet inte om man kan säga det men ska åka till en tjej i uppsala jag...

Av Kiie - 10 mars 2011 10:15

KIIE IS BACK! Jag saknar att skriva av mig så nu är jag tillbaka, även om ingen läser min blogg eller så x) Gillar ju att skriva ^^   Det har inte hänt så mycket nytt, mer än att jag blivit halv foder på Tracy, varranan vecka tar jag hand om he...

Av Kiie - 8 maj 2010 21:21

Jag tar en paus, finns på ryuichi@live.se och facebook. Jag pallar inte skriva just nu, tappa lusten efter jag råka trycka ner sidan ... -.-'' ...

Av Kiie - 24 mars 2010 07:34

Which Celebrity is Your Twin? Your Result: Shawn Johnson!   Your exiting, and energetic! Nothing, and no one can stop you when you get going! People love to be around you. You are strong, and down to earth. You aren't afraid to show peop...

Av Kiie - 24 mars 2010 07:30

Are you the friend that nobody likes? Your Result: Nope...   You aren't the friend that everyone hates..... Almost everyone in your group likes you in some way. You should probably try to find who everyone hates in your group. Ye...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Antal premunanter via bloglovin:

bloglovin

Facebook

Don't be shy, ask anything you can imagine

Select Language

Gästbok

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

-

RSS

Nyheter

Pinga Frisim

Skapa flashcards